Sisustusliike Dreams

Sisustusliike Dreams

perjantai 8. marraskuuta 2013

DIY- ikkunoista tauluja

Heissan!!

Yhä sama rumba jatkuu täällä, eli joulutuotteiden hinnoittelua ja selvimistä, huomenna sitten alkaa joulumaailman todellinen sisustaminen, kun liike sulkeutuu klo14. Siksi en mitään suurta ja ihmeellistä uutta ole ehtinyt tehdä kotona enkä liikkeellä. Joten ajattelin kirjotella asiasta, josta on pitänyt jo pitkään laittaa postausta. Minulla on Dreamsin alakerta täynnä erilaisia vanhoja ikkunanpokia, joita olen keräillyt sieltä täältä. Liitutauluikkunasta kirjottelinkin jo aiemmin, mutta eniten olen tehnyt asiakkaille sisustusteksteillä olevia ikkunoita tauluiksi. On todella terapeuttista tuunata vanhoja tavaroita, rakastan ns. isompia DIY juttuja, minusta ei välttämättä ole pikkutarkkoihin askarteluihin, toki niissäkin poikkeuksia löytyy.

Ensimmäiseksi pitää tietysti putsata ikkuna kunnolla ja sitten hioa hellävaraisesti
irroittaakseen lohkeilevat maalit pois. 

Pese taas kunnolla hiomisen jälkeen ja levitä pensselillä lakkaa kevyt kerros.
Itse olen käyttänyt väritöntä kalustelakkaa. 


Monet tykkää että ikkuna jätetään vanhan rouheiseksi, jolloin pelkkä lakkaus riittää.

Myös valkoiseksi maalattuna tulee todella kaunis, hieman rauhallisempi

Vanhat ihanat yksityiskohdat!!

Ihana idea laittaa LED-tuikut ikkunan päälle :)

Tiedän, että monille tälläiset ikkunat ovat hyvinkin tuttuja ja käytettyjä jo, mutta huomasin toukokuussa liikkeen avatessani, että todella moni ei ollut koskaan nähnytkään moista :) Ja kesällä sain tuunata näitä niin paljon kuin ehdin, koko ajan tilauksessa oli jonoa. Ikkunasta saa hauskan yksityiskohdan sisustukseen, varsinkin kun valitsee itselleen sopivan tekstin, niitähän saa Dreamsistä myös tilauksesta, eli ihan millä tekstillä itse tykkää :) 

Muistutan vain, että mikäli tuunaat ikkunan itse, pidä huoli, että seinäkiinnytys ja koukut ovat tarpeeksi hyviä, pikkuikkunat pysyvät kyllä taulukoukuilla, mutta vähän isommat vaativat jo hieman vahvempaa painonsa vuoksi. 

Vaikka olen kymmeniä ikkunoita viimeisen puolen vuoden aikana tuunannut, en vieläkään ole saanut kotiin ainuttakaan!! Heh, suutarin lapsella ei ole kenkiä.. Vai miten se meni?! Olen suunnitellut kyllä makuuhuoneen ison senkin päälle jollain rauhoittavalla tekstillä, kunhan saisin myytyä siinä tällä hetkellä olevan todella ison Rafaelin enkeli-taulun. Taulu on minulla ollut todella pitkään, varmaan jo 10vuotta ja se on todella kaunis, mutta muutosta jo kaipailisin.. Jos jotain kiinnostaa, laita viestiä, niin lähetän kuvia :) 

Rauhallista ja rentouttavaa viikonloppua ja isänpäivää kaikille, minulla viikonloppu menee töissä, mutta innokkaasti laitetaan joulumaailmaa valmiiksi, joten ei yhtään haittaa!! :) :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi, jokainen viesti teiltä minulle on tärkeä <3