Sisustusliike Dreams

Sisustusliike Dreams

torstai 15. syyskuuta 2016

Pienen budjetin terassi

Moikka!

Tästä minä olen unelmoinut jo useamman vuoden. Edellisessä kodissa ei ollut minkäänlaista katosta terassilla, joten sinne en saanut suunnitelmiani toteutettua. Tänä kesänä, uuteen kotiin muutettuani, tiesin heti, millaisen kesäpesän tahdon lasitetulle terassille ;) 




Lavasohvat ja sähkökelapöydät ovat olleet muotia jo vuosia, eli hieman jäljessä tässä ollaan trendeissä, mutta minua se ei haittaa. Yhäkin vahvasti olen sitä mieltä, että koti tulee olla sellainen, jossa itse viihtyy ja tuntuu omalta. Joten, minäkin siis maalasin (perheeni avustuksella) ja rakentelin itselleni tuunatun terassin! 




Lavoja minulta löytyy toki omasta takaa Dreamsistä, eikä kyseessä ole mitään eurolavoja. Sohvaa tehdessä voi muutama olla hieman huonommassakin jamassa, koska ne tukee toinen toisiaan. 

Sähkökelan kävin ostamassa ystäväni ihanasta putiikista Kuusankosken Taideruukista, eli jos sinulla on etsinnässä tällainen (löytyy monia kokoja!), niin kiiruhdahan White Capricorniin Pian puheille :) Sieltä niitä löytyy, todella edullisesti!



Olisin tykännyt myös harmaantuneesta pöydästä ja mietinkin pitkään, maalaisinko vai en, mutta koska lavat olivat liian uuden näköisiä, oli parempi maalata kaikki valkoiseksi. Ja tykkään kyllä lopputuloksesta! 



Eripariruukut ;) Melkein tarkoituksella!


Maalinsäästövinkki : Sohvaa maalatessa ei tarvitse maalata pohjia kunnolla, vain ne osat, jotka näkyy päällepäin. Ekoja lavoja tuhrasin ihan liian tarkkaan ;) 

Minä mitoitin, että 3 lavaa päällekäin on juuri sopivan korkuinen, toiset ovat tehneet 2 lavalla, mutta tykkään että on hieman korkeampi. Selkänojaksi nostin vain pystyyn 1 lavan ja ruuvattiin kaikki kiinni toisiinsa. Hyvin yksinkertainen, ilman sahailuja tms. Yhteensä siis 8 lavaa meni tähän projektiin. 




Minun piha ei olisi minun, ilman heinäseipäitä ;) Vaikka kuinka moderni talo, kyllä nämä vaan ovat yhäkin niin ihania! Pallovalot hämäriin iltoihin tuomaan tunnelmaa, minusta kauniit myös valoisalla, ihan ilman valoja. 


Ronin sisustusidea, murattiköynnös kelan alle! Hauska ja erilainen <3 


Värimaailma on vaaleanpunaista, turkoosia ja valkoista, kuten muuallakin talossa. Minä vaan niin tykkään noista väreistä! Tyynyt ovat ihan sisälle tarkoitettuja sisustustyynyjä, kokeillaan nyt kuinka kestää, kuitenkin on suljettu tila. Toki kosteutta tulee varmasti. 

Valkoiset, läpikuultavat ja kevyet verhot vielä kaipaisin, vähän antamaan suojaa ja "pesämäistä" tunnelmaa. Tänä kesänä en ole kovinkaan paljon ehtinyt laittaa yksityiskohtia, yrittänyt vain saada kotia jotenkin edes valmiiksi ;) Mutta suunnitelmia on. 





Suojaisa terassi on suljettu joka puolelta, vaikka ovet avutuvatkin molempiin suuntiin. Lämmitintä olen miettinyt, saisi pidempään syksyyn istuskella terassilla. Mutta se taitaa jäädä ensi vuoden suunnitelmiin sitten. Onko teillä kokemuksia? Vieköhän paljon sähköä?


Täydellinen paikka rentoutumiseen. Aurinko paistaa terassille koko päivän, joten pysyy lämpöisenä pesänä myös hieman viileämmällä, aurinkoisella kelillä. Liian vähän olen ehtinyt täällä istumaan, kun valmistuminenkin meni elokuulle, mutta ensi vuonna otan heti keväällä mission juoda päiväkahveja täällä! 

Onneksi aurinkoisia päiviä on ainakin täällä Kouvolassa riittänyt vaikka kuinka paljon, vaikka mennään jo syyskuun puoliväliä. Aivan ihana syyskuu ollut! Joten, taidan siirtyä tästä aamukahvia nauttimaan tuonne pihalle vielä hetkeksi ;) 

Palaillaan taas!




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi, jokainen viesti teiltä minulle on tärkeä <3